Επαγγελματική Δικτύωση & Personal Branding
Ημ/νια Έκδοσης: 04/09/2020
Καλές οι σπουδές, οι εμπειρίες, το βιογραφικό σημείωμα αλλά το επαγγελματικό μας δίκτυο είναι συχνά αυτό που θα μας δώσει την ευκαιρία να μάθουμε αρχικά και στη συνέχεια να διεκδικήσουμε, μία θέση εργασίας που μας ενδιαφέρει.
Οι επαφές και συναναστροφές μας με άτομα που μπορούν να μας προτείνουν σε έναν φορέα ή σε μία εταιρία, ως αξιόλογους υποψήφιους δεν είναι το γνωστό «μέσο» αλλά είναι επαγγελματίες που η γνώμη τους έχει βαρύτητα και, αφού μας γνωρίσουν και μας αξιολογήσουν, παίρνουν το ρίσκο να μιλήσουν για εμάς, σε έναν δυνητικό εργοδότη. Τους ανθρώπους αυτούς τους συναντάμε παντού, όπου δραστηριοποιούμαστε κοινωνικά, εθελοντικά, εργασιακά ακόμη και όταν εξασκούμε ένα χόμπι μας και στο χέρι μας είναι να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας, ως έναν ελκυστικό υποψήφιο και να ζητήσουμε την υποστήριξή τους σε μία σχέση win-win-win για όλους (εμάς, το άτομο που μας συστήνει, τον εργοδότη).
Η ανάπτυξη της προσωπικής επαγγελματικής ταυτότητας (Personal Brand) και η προβολή της σε σύγχρονα μέσα επαγγελματικής επικοινωνίας (Linkedin, Facebook κ.α.) ή/και σε παραδοσιακές επαγγελματικές συναντήσεις όπως τα συνέδρια, σεμινάρια κ.α. είναι βασικές παράμετροι για την ανάπτυξη και βέλτιστη αξιοποίηση του επαγγελματικού μας δικτύου, όταν αναζητούμε μία θέση εργασίας ή όταν επιδιώκουμε οποιαδήποτε αλλαγή καριέρας.
Η καταλληλότητα και η συχνότητα αξιοποίησης του κάθε μέσου δικτύωσης σχετίζεται με την εργασιακή μας ιδιότητα, τις υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε και τις ωφέλειες που αυτές εξυπηρετούν στον πελατειακό μας κοινό. Η επιλογή του κατάλληλου επικοινωνιακού δικτύου, όπου θα βρούμε όλους όσους μας ενδιαφέρουν και θα έχουμε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους, είναι ίσως η σημαντικότερη εξέλιξη στο πεδίο της επαγγελματικής/κοινωνικής επικοινωνίας που ενώ μας διατίθεται χωρίς ή με ελάχιστο κόστος, μας αποδίδει μέγιστα κέρδη επαγγελματικής προβολής.
Επιπλέον, η εκμάθηση της διαμόρφωσης σύντομων (1’) κειμένων προφορικών ή γραπτών, μέσω των οποίων θα καταφέρουμε να εντυπωσιάσουμε τον συνομιλητή μας και να του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον για περαιτέρω συζήτηση μαζί μας, γνωστή ως τεχνική ταχείας αυτό-παρουσίασης του επαγγελματικού μας εαυτού (elevator pitch/speech), μας είναι απαραίτητη εφόσον θέλουμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τη δυναμική της επαγγελματικής δικτύωσης.
Σύνταξη: Σοφία Παναγιωτίδου, Σύμβουλος Καριέρας