Διδακτική Ενότητα 1: Σχεδιασμός, οργάνωση και προετοιμασία του πλαισίου παροχής υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.)
Στόχος της παρούσας ενότητας είναι ο/η εκπαιδευόμενος/η να σχεδιάζει, οργανώνει και προετοιμάζει τις υποδομές, το πρόγραμμα και τα μέσα για την παροχή υπηρεσιών Συ.Ε.Π. με βάση τυπικές προδιαγραφές, δεοντολογικά πρότυπα, θεωρίες της Συ.Ε.Π., ευρωπαϊκές και εθνικές προτεραιότητες, το κοινωνικό-οικονομικό πλαίσιο και τις ανάγκες των ομάδων στόχου. | Διάρκεια 90 ώρες
Διδακτική Ενότητα 2: Παροχή υπηρεσιών Συ.Ε.Π.
Στόχος της παρούσας ενότητας είναι ο/η εκπαιδευόμενος/η να παρέχει υπηρεσίες Συ.Ε.Π. σύμφωνα με τις αρχές, τις θεωρίες και τα πρότυπα ποιότητας της Συ.Ε.Π. | Διάρκεια 120 ώρες
Διδακτική Ενότητα 3: Αξιολόγηση, επανασχεδιασμός και διεύρυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες Συ.Ε.Π.
Στόχος της παρούσας ενότητας είναι ο/η εκπαιδευόμενος/η να αξιολογεί, επανασχεδιάζει και διευρύνει την πρόσβαση στις υπηρεσίες Συ.Ε.Π. και την επαγγελματική του/ης πρακτική σύμφωνα με τα πρότυπα ποιότητας της Συ.Ε.Π. | Διάρκεια 90 ώρες
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση, βασισμένη στις ενότητες της διδαχθείσας ύλης (επιμέρους ενότητες εκπαιδευτικών κεφαλαίων), έχει ως σκοπό να εξετάσει την εμπέδωση της ύλης αλλά και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων αναφορικά με την επίτευξη του προσδοκώμενου μαθησιακού αποτελέσματος καθώς αποτελεί πρώτιστο στόχο ο έλεγχος της επίτευξης των μαθησιακών στόχων.
Πρακτική Άσκηση
Με την ολοκλήρωση των θεωρητικών ενοτήτων ακολουθεί πρακτική άσκηση διάρκειας 200 ωρών, απαραίτητη για όσους/ες ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν την ένταξη τους στο Υπομητρώο Συμβούλων Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού επιπέδου Β (βασικού επιπέδου) του ΕΟΠΠΕΠ (στη βάση του πλαισίου που τίθεται από το σχετικό ΦΕΚ για την λειτουργία και τήρηση Μητρώου Στελεχών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού). Οι συμμετέχοντες/ουσες, λοιπόν, θα συνεχίσουν πρακτική άσκηση 200 ωρών κατά την οποία θα πραγματευθούν και θα εφαρμόσουν με βάση και τις διδακτικές ενότητες, τουλάχιστον 5 ολοκληρωμένες μελέτες περιπτώσεων με συγκεκριμένη μεθοδολογία στις ακόλουθες κατηγορίες ωφελουμένων: α) Μαθητή/ρια Λυκείου (40%), β) Φοιτητή/ρια (20%) και γ) Άνεργο/η (40%).